2010-07-09

Filem



Semalam aku tak berapa sihat,seharian jer aku duduk kat rumah,aku dok layan filem koleksi DVD aku yang berlambak,salah satu filem yang aku tengok yang aku nak kongsikan kali ini adalah filem LEGION.Legion bermaksud tentera tuhan,kalau dalam kamus Oxford Dwibahasa bermaksud tentera Romawi atau tentera Rom zaman lampau.

Filem ni sebenarnya tidak elok dipertontonkan kat negara kita ni kerana ia ada berunsurkan keagamaan,kehancuran dunia di akhir zaman seperti filem-filem seperti 2012,End of The Day dan dll.Terpulang kepada individu agar akidahnya tidak terpengaruh dan terpelihara.

Cerita ini memaparkan kisah ‘seorang’ malaikat bernama Michael yang memberontak lalu meletak jawatan sebagai ‘tentera Tuhan’ untuk menyelamatkan seorang bayi dalam kandungan daripada di bunuh oleh ‘tentera Tuhan’. Bayi yang dimaksudkan didakwa sebagai penyelamat manusia akhir zaman.

Asalnya, arahan tersebut diberikan kepadanya untuk dilaksanakan, tetapi kerana sifat pengasihnya, dia menjadi engkar pada perintah Tuhannya. Kononnya dia bertindak atas dasar rasional melalui ‘pandangan mata hati’ yang bersih!Lalu, dia memusnahkan sayapnya dan bertindak sebagai hero untuk menyelamatkan umat manusia dari rencana Tuhannya yang padanya adalah tidak wajar!

Apa kata anda mengenai filem ni?korang tengok dan tafsirkan sendiri...kalau terasa nak happening kite tengok cerite Toy Story 3 nak?nanti aku ceritakan lagi tentang filem,hehe...

No comments:

Post a Comment